YoonioR's Quake Page: Demo Contest






Demo Contest 1.5!


Main Page | News | Mirrors | QuakeToys | Console | Servers
Players | Links | Help! | FAQ | Screenshots | Stories | Credits



Wyniki Konkursu 1.5!!!
grafika autorstwa Marcina Jagodzińskiego



Zamiast wstępu

Przeczytacie za chwilę oficjalne wyniki Konkursu 1.5.
Otrzymaliśmy tym razem 13 demek. Na poprzedni konkurs przeyszło tylko 6, czyli dwa razy mniej. To duży postęp!
Wiele się dzięki niemu nauczyliśmy, wiele też dał nam do myślenia. Pomimo chwilowego załamania nerwowego RooS'a, postanowiliśmy doprowadzić sprawę po męsku do końca.
Opłaciło się! Po słabych demach (które tak załamały biednego Kamila) na sam koniec przyszły dema najlepsze.
Pierwsze co się rzuci Wam w oczy, to kompletna rozbieżność ocen za styl i za skuteczność. Okazuje się, że warunki konkursowe pozwalały wygrać (wynikiem 20:0) tym, którzy czaili się, polując na Boty w basenach. Są to jednak dema bardzo statyczne. Mało w nich prawdziwego ducha walki w Quake'a.
Po przeciwnej stronie stoją gracze z najgorszymi wynikami (20:12 i 20:9) ale za to prezentujący to, co u prawdziwego gracza najcenniejsze - ducha walki i nieprzeciętne zdolności manualne oraz fantazję. Ich dema są pełne dynamizmu i trzymają w napięciu. Takie powinny były być wszystkie. Cóż. zawiedliśmy jako organizatorzy. Ale poprawimy się, obiecuję...
Na nasze szczególne wyróżnienie zasługują 3 dema: Śniegowego, Pi i Matysa.
Demo Śenigowego jest absolutną perełką. Po pierwsze dlatego, że gracz jest świetny technicznie (widać szalone postępy w stosunku do Konkursu 1.0). Po drugie - i cenniejsze - jako jedyny nagrał demko, które rozbawiło mnie do łez! Śniegowy wpadł na pomysł użycia gotowych tekstów, które serwuje podczas walki, jako komentarzy do dziejącej się akcji. Ich celność i dowcip zaimponowały mi. Jeżeli mielibyśie oglądać tylko jedno demo tego konkursu, musi to być właśnie TO.
Demo Pi jest fantastyczne stylowo. Szkoda, że nie spotkaliśmy się z Pi (może jednak się spotkaliśmy ;-) ) w dawnych czasach na Valhalli (pamiętacie jeszcze ten serwer? to był pierwszy Polski serwer Quake'a). Regułą (smutną) jest to, że prawie wszytkie demka świetne stylowo mają niską skuteczność. Cóż, za odwagę się płaci... Demo obejrzycie z prawdziwą przyjemnością.
Demo Matysa musieliśmy ze względów formalnych (zastosowanie parametru TEAMPLAY 1 zamiast 2) odsunąć od klasyfikacji oficjalnej. Jest mi tym bardziej przykro, że to moja wina! :-( Pech chciał, że Matys śćiągnął stronę z regułami gry, która miała błąd - DEATHMATCH 1, zamiast 2. Strona "wisiała" tylko jeden dzień, ale wystarczyło. Nie wiem, jak z tego wybrnąć... Mimo to, jest to jedno z najlepszych stylowo dem w tym konkursie. Obejrzyjcie je proszę - gracz jest wyjątkowo uzdolniony. Elita.
Miło wiedzieć, że nasze konkursy mają już "bywalców". Kazio, Kaczy, Shadock i Śniegowy brali udział w Konkursie 1.0. Dobrze znowu ich było zobaczyć w akcji i dobrej formie.
Dziękujemy wszystkim za nadesłane dema. W Polsce gra się w Quake'a i to jest najważniejsze.
Wkrótce nowy konkurs i nowe nagrody. Z przyjemnością obejrzymy Wasze kolejne dema!

YoonioR



Nagrody

Pierwsza nagroda:
Kaczy
Otrzymuje grę Tomb Raider lub Quake, do wyboru plus soundtrack "Blam! Machinehead" na krążku CD.

Nagroda za styl:
Śniegowy
Otrzymuje grę, której nie wybrał zwycięzca nagrody głównej plus soundtrack "Blam! Machinehead" na krążku CD.

Nagrody pocieszenia:
Gelerth, Pi, Shadock
Otrzymują soundtrack'i "Blam! Machinehead" na krążku CD.



Grę Tomb Raider oraz Soundtrack'i "Blam! Machinehead" otrzymaliśmy od firmy Mirage Media. Serdecznie dziękujemy!!!


Skuteczność

Pseudonim Wynik Czas Najciekawszy FRAG
Kaczy 20:0 3:23 żaden
Gelerth 20:0 5:58 żaden
Macias 20:2 6:07 żaden
Zalun 20:2 7:00 9
Śniegowy 20:4 3:48 8, 10 i 12
Ash 20:4 5:21 14
Kazio 20:5 4:23 10
Gwoździu 20:5 4:55 7 i 8
Pi 20:12 4:00 7
Shadock 20:12 5:05 1
Demka pozakonkursowe
Matys 20:9 5:46 3
Vathar 20:9 3:55 5, 12 i 14
Kender 20:11 5:15 18
RooS 20:2 2:42 2, 3 i 10
YoonioR 20:5 6:12 11



Styl gry

Pseudonim Topory Komentarz
Śniegowy 5 Axes Bez dwóch zdań najładniejsze demo jakie dostaliśmy. Nie ma w nim ani sekundy campowania, za to w kilku miejscach można popuścić ze śmiechu. Frag wykonany siekierš rzšdzi! Śniegowy zdecydowanie poprawił technikę od czasu ostatniego konkursu, szczególnie operacje w osi pionowej. Czyżby wzišł sobie do serca to, co o nim poprzednio napisałem? ;)
Nagrać takie demo, z takim wynikiem, to niemała sztuka. Dlatego postanowiliśmy przyznać mu nagrodę z styl.
Pi 4.5 Axes Bardzo dobre demo. Mysz +MLOOK, zero campowania. Bardzo płynny i pewny styl gry. Jestem w stanie uwierzyć, że PI nie miał czasu na nagrywanie demka, gdyż IMHO wynik mogłby być ZNACZNIE lepszy...
Shadock 4 Axes Shadock to zwycięzca poprzedniej edycji. Zgodnie z hasłem "bij mistrza", wszyscy postarali sie go zdystansować. Mimo, że demko jest ostatnie w klasyfikacji konkursowej, jest bardzo dobre. Nie ma w nim odrobiny campingu, widać dobrš koordynację ruchów (mysz +MLOOK). Jestem w 100% pewien, że po kilku próbach więcej Shadock wykręciłby znacznie lepszy wynik.
Kazio 3.5 Axes Co tu dużo mowić...po prostu Kazio. Mysz +MLOOK. Całkiem niezłe demo, byłoby jeszcze lepsze gdyby nie okresy campowania po dobrym poczštku. Jestem przekonany, że w następnym konkursie Kazio będzie walczył o zwycięstwo. Pod warunkiem, że nie znudzi się walkš z BOTami...
Ash 3.25 Axes ASH gra jakimś rodzajem trackballa, albo ma ustawionš zbyt niskš czułość myszy. Nie oszczędza amunicji, co przy DEATHMATCH=2 jest działaniem lekkomyślnym. Od ósmego fraga zaczyna campować, ale czasem wychodzi z "ukrycia". Nerwowa końcówka.
Gwoździu 3.25 Axes Jak powszechnie wiadomo ;) Gwodziu to zatwardziały klawiszowiec. Jak większość klawiszowców, jest dość dobry. Prawie wcale nie campuje, za co należy mu sie uścisk prawicy. Nie oszczędza amunicji. Demko zawiera akcenty humorystyczne, będšce miłš odmianš od nudy panujšcej w produkcjach innych zawodników. Końcówka bardzo pechowa - mogło sie równie dobrze skończyć 20:1...
Kaczy 2 Axe Zwycięzca konkursu. Nie spodziewałem się, że bedzie można wygrać ten konkurs grajšc klawiszami, ale jak widać nie miałem racji. Kaczy ma do perfekcji opanowanš taktykę na ten level. Mocno campuje, ale czasem wychodzi na swiatło dzienne. W oczy rzuca sie pewność gry. Zasłużona nagroda za pierwsze miejsce, choć za ostatnie dziesięć fragów powinien zamówić mszę dziękczynnš.
Gelerth 1.5 Axe Klawiszowiec. Dobry klawiszowiec. Mocny camping, ale nie z tych najmocniejszych. Oglšdajšc demko miałem uczucie, że oprócz klawiszy czasem używa myszy. Liczy sie z każdš rakietš, co przy wyniku jaki wykręcił jest koniecznościš.
Macias 1 Axe Macias gra klawiszami, ale mam wrażenie że jest w tym dobry. Widać opanowanie i spokój. Widać też, że zależało mu na wyniku, bo bardzo ostro campuje. Gra z głowš - taktykę ma przemyślanš, nie marnuje amunicji. Gdyby nie lekki pech na końcu, wynik mógłby być lepszy.
Zalun brak! Jeden z najtwardszych camperów w konkursie. Klawiszowiec. Technikę campowania ma dobrze opracowanš, stšd całkiem niezły wynik. Demko jest nudne i nie można z niego wywnioskować nic na temat prawdziwych umiejętności autora. Ostatnie dwa fragi to kuriozum...
Demka pozakonkursowe
RooS 5 Axes Organizator i mózg konkursów na dema w Poslce pokazał, że jest prawdopodobnie najlepszym graczem w Polsce. Demo jest idealnym przykładem, jak powinno się grać w Quake'a. Absolutne pięć gwiazdek a może i więcej...
YR
Matys 4.5 Axes Szkoda, że MATYS nie grał na DEATHMATCH=2. Jego styl gry jest bardzo dobry, mysz +MLOOK to kombinacja nie do pobicia. Wynik, mimo DMATCH=1 nie jest rewelacyjny. W następnej edycji konkursu spodziewam się, zobaczyć go w ścisłej czołówce.
Vathar 4.5 Axes Bardzo dobre demo! Kumpel RooS'a dał się namówić na wysłanie (już po czasie) dema, gdzie zamiast camperstwa jest 100% akcji. Płynna i pewna gra, niewiele ustępuje tu graczom takim jak Pi czy Śniegowy. Mam nadzieję, że Vathar nagra coś na konkurs 2.0! (a tak z ciekawości, RooS - skąd ty bierzesz tych graczy? z UOP'u???)
YR
Kender 4.5 Axes Kolejne bardzo dobre demko. Szkoda, że przysłane po teminie. Kender to bardzo opanowany zawodnik, wykazuje się dużą odpornoscią na stres ;) Czasem aż za dużo zimnej krwi. Nie oszczędza amunicji. Zupełnie dobrze opanowana oś pionowa, choć jest tu jeszcze miejsce na poprawę. Moja sugestia - częściej używać klawisza do zmiany broni (cycle).
YoonioR 3 Axes Tym razem współorganizator konkursu nie pokazał pełni swoich możliwoci. Widać od razu, że gra bez dwięku i na monochromatycznym monitorze. Zdarzają się w tym demie różne dziwne sytuacje - widz wie gdzie są BOTy, ale Yoonior jak zaczarowany nie chce tam pobiec. Zdarzaja się nawet momenty campowania :) Birąc pod uwagę okolicznoci łagodzące - trzy topory.




Jeżeli chcielibyście przeczytać regulamin, w oparciu którego odbywał się konkurs - zerknijcie na starą stronę konkursową.
UWAGA:
Wszystkie dema konkursowe są dostępne w QuakeToys. Dla zapominalskich podaję dokładną lokalizację: ftp://ftp.pk.edu.pl/pub/games/id/quaketoys/demos/konkurs15/. Zapraszamy!

RooS
Q signYoonioR


Page layout & design © Copyright 1996-1997 Piotr Marek, Jr. i Kamil Ruszkowski.