YoonioR's Quake Page: Demo Contest






Demo Contest 2.0 WYNIKI


Main Page | News | Mirrors | QuakeToys | Console | Servers
Players | Links | Help! | FAQ | Screenshots | Stories | Credits



WYNIKI: Konkurs RooS'a na demo, edycja 2
Inspirowany (jak zwykle) konkursami sCary'ego





Tytułem wstępu

Zanim przeczytacie oficjalne wyniki Konkursu 2.0 chciałbym podzielić się z Wami kilkoma uwagami (czy też spostrzeżeniami) jakie nasunęły się mi do głowy podczas redagowania wyników na tych stronach.
Pierwsze co uderza (w porównaniu z dwoma poprzednimi edycjami) to olbrzymia ilość dem nadesłanych na ten konkurs (57). Na Konkurs 1.0 nadeszło co prawda 6, ale już na Konkurs 1.5 było ich 13.
Kilka czynników miało na to wpływ - według mnie, oczywiście. Po pierwsze dzięki ogłoszeniu regulaminu konkursu równolegle w miesięczniku Gambler miało dośc znaczny wpływ na ilość (ale jak się później okazało, odwrotnie proporcjonalny na jakość :->) nadesłanych dem. Po drugie znacznie dużo więcej ludzi gra w Polsce w Quake'a (ma to związek z coraz większą ilościa użytkowników Internetu, ale i też graczy przybyło od momentu popularyzacji QuakeWorld). Po trzecie, może najważniejsze, większy jest duch rywalizacji. Gracze (choćby i słabi) nie bali się nadesłać swoich demek, co mnie nad wyraz cieszy.
Niestety, ilośc nie przerodziła się również w jakość. Na prawdę dobrych dem było 7. Dobrych nie oznacza tylko i wyłącznie z dobrymi wynikami. Chodzi mi o dema, które z przyjemnością chce się oglądać jeszcze raz. Jak na 36 zakwalifikowanych dem to niesłychanie mało...
Fakt, który najbardziej mnie przeraził (i osobiście zasmucił) to 21 dyskwalifikacji. Część z nich to zwykłe pomyłki i gra niezgodna z regulaminem (nieprawidłowe ustwienie parametrów SKILL lub DEATHMATCH). Takie rzeczy się zdarzają i jury nie mam tu podstaw, aby posądzać kogokolwiek o celowość takich wybiegów.
Co innego jednak reprezentuje znaczna część zdyskwalifikowanych dem. Są to ohydne fake'i, czyli fałszywki. Ich autorzy doskonale zdawali sobie sprawę co robią. Oszustwa te są karygodne i należy je bezlitośnie napiętnować. Ich autorzy postępowali tak jak sportowcy biorący środki dopingujące. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy chcieli po prostu wygrać stosując wszelkie metody (szczególnie te niedozwolone - dające szanse na dobry wynik) czy też chcieli sprawdzić na ile jury to zgrzybiali starcy :-). Jedno jest pewne - oszuści się przeliczyli, a ich osoby okryły się niezmywalną hańbą...
Dość jednak o smutnych aspektach tego konkursu. Czas na nutkę optymizmu.
Już teraz mogę śmiało powiedzieć, że powstała nowa kasta graczy: notoryczni uczestnicy konkursów. 3 graczy (Kaczy, Śniegowy i Shadock) brało udział w każdym konkursie, zdobywając większość laurów. Chciałbym tu szczególnie zwrocić uwagę na Shadock'a, który świetnie się trzymał i należy do graczy z najdłuższym stażem grania w Quake'a w Polsce. Jest mi tym przyjemniej, iż znamy się jeszcze z czasów pierwszego polskiego serwera, Valhalli, administrowanej przez Piotra Szafarczyka (chyba mogę już teraz to ujawnić, Pi grał dawno temu incognito jako Hegemon).
Zwycięstwo Kaczego (skuteczność) było prawie do przewidzenia - jako jedyny pokonał magiczną liczbę 50 fragów. Najlepszy stylowiec - Matys to wielki przegrany konkursu 1.5, gdzie jako jedyny został zdyskwalifikowany (i to z mojej winy). Jednak już wtedy widać było, że jest piekielnie dobry.
Czas się pożegnać. Jestem dumny, że mogłem pomagać RooS'owi w organizowaniu trzech konkursów. Myślę, że dzięki nim Quake stał się bardziej popularny w naszym kraju. Wielkimi krokami nadchodzi Quake2 a gdzieś na horyzoncie czai się Trinity. Myślę, że zobaczymy się jeszcze nie raz...

YoonioR


Nagrody

Nagrody za skuteczność: Kaczy
otrzymuje Quake CD, podkoszulek Khatarsis oraz Gambler CD

Matys
otrzymuje Quake CD oraz Gambler CD

Sniegowy
otrzymuje Quake CD oraz Gambler CD

Nagroda za najefektowniejszy styl: Matys
otrzymuje Quake CD, podkoszulek Khatarsis, oraz Gambler CD


Losowa nagroda pocieszenia: Lechu
Gambler CD

Gry Quake CD otrzymaliśmy od firmy Techland z Parczewa. Serdecznie dziękujemy!!!


Jury
RooS przewodniczący
Kamil Ruszkowski roos@quake.org.pl

YoonioR vice-przewodniczący
Piotr Marek, Jr. yoonior@quake.org.pl


SKUTECZNOŚĆ

Pseudonim Wynik (ilość fragów)
Kaczy 51
Matys 48
Sniegowy 45
Ivan 44
Aligator 42
Kender 42
Shadock 41
Koperek 40
D.J. Delete 39
Czerny 38
Tomek 38
Sharky 37
Yogi 36
Edgar 35
Jim 35
Szymek 34
Naamah 33
ReclaFek 33
Kosib 32
Jarski 31
Radek 31
Leshch 30
Gwozdziu 29
Lechu 29
Balant 28
Miodek 28
Graszek 26
Czapek 25
Magilla 25
Jankes 24
Mirek 24
Darth Vader 23
Medica 22
Luke 20
KraQs -50



STYL

Pseudonim Topory Komentarz
Matys 5 Axes
Sniegowy 4.75 Axes
Kaczy 4.5 Axes
Yogi 4.5 Axes
Ivan 4.25 Axes
D.J. Delete 4 Axes
Kender 4 Axes
Edgar 3.5 Axes
Shadock 3.5 Axes
Aligator 3.25 Axes
Sharky 2.75 Axes
Leshch 2.5 Axes
Szymek 2.5 Axes
Tomek 2.5 Axes
Czerny 2.25 Axes
Gwozdziu 2.25 Axes
ReclaFek 2.25 Axes
Balant 2 Axes
Jim 1.75 Axes
Naamah 1.75 Axes
Koperek 1.5 Axes
Magilla 1.5 Axes
Boberek 1.25 Axes
Kosib 1.25 Axes
Jarski 1 Axe
Miodek 1 Axe
Medica 0.5 Axes
Darth Vader 0.5 Axes
Graszek 0.5 Axes
Mirek 0.5 Axes
Czapek 0.25 Axes
Radek 0.25 Axes
Jankes brak
KraQs brak
Lechu brak
Luke brak



Demka pozakonkursowe

Pseudonim Ilość fragów Komentarz
RooS 46 Oba demka nagrał organizator i pomysłodawca konkursu czyli RooS. Jedno z nich jest fake'iem, drugie jest jak najbardziej poprawnie nagrane.
Waszym zadaniem jest zdecydować, które i dlaczego. Miłej zabawy. Aha, nie sugerowałbym się wynikiem ;-)))
RooS 51



Oszustwa i dziwolągi

Pseudonim Komentarz
AsH ReaperBot'y na SKILL mniejszym niż 1
Atomic Ant fake, demo nagrane w slow motion
Deus zly parametr DEATHMATCH 1
Gonzo zly parametr DEATHMATCH 1
Gradowy fake, demo nagrane z JurandBot'em
Halun zly parametr DEATHMATCH 1
Inconoboo ReaperBot'y na SKILL mniejszym niż 1
Isolationism ReaperBot'y na SKILL mniejszym niż 1
Konrad ReaperBot w wersji niższej niz 0.81 (prawdopodobnie 0.75)
Maldaror fake, demo nagrane z JurandBot'em
Marek fake, demo nagrane w slow motion
NecrophoRooS absolutne kuriozum "sztuki" fake'owania, m.in. pionowo wiszące rakiety i gwoździe (to tylko jedna z wielu "atrakcji")
Nonexist fake
Piro fake, ReaperBot'y na SKILL mniejszym niż 1
Popol Vuh fake, demo nagrane z JurandBot'em
Rapid fake, demo nagrane w slow motion
Senioor ReaperBot'y na SKILL mniejszym niż 1
Shadow fake
Szlonio fake, demo nagrane w slow motion
Todgard urwane demko, poza tym DEATHMATCH 1
Witek archiwum nie do odczytania



Trochę statystyki



Okruchy historii
Na pewno będziecie ciekawi, jak przebiegały poprzednie konkursy. Przeczytajcie jeszcze raz (pomijam elitarny konkurs 1.6, nie miał on swoich stron):
Epilog

W ten oto spósob doszliśmy do końca organizowanych przeze mnie konkursów. Więcej edycji konkursu na demo nie będzie. Dlaczego? Ano, nie mam ochoty przekopywać się przez stosy fake'ów aby wyłowić spośród nich demka uczciwe.

Sam nie wiem czy edycja 2.0 to sukces czy porażka. Z jednej strony przyszło prawie 60 zgłoszeń, z drugiej prawie połowa przysyłających myślała, że jest w stanie mnie przechytrzyć. Smutne to, ale i uczące.

Niniejszym chciałem pogratulować wszystkim zwycięzcom dużym i małym. Szczególnie Kaczemu, który musiałby chyba mieć amputowaną rękę aby nie wygrać kolejnego konkursu.

Wszystkich zapraszam do lektury moich wypocin o Fakowaniu Dem. Potem zajrzyjcie na Skillz, znajdzcie sobie jakis konkursik z nagrodami i wygrywajcie. Nie zapomnijcie się tylko pochwalić.

RooS



Jeżeli chcielibyście przeczytać regulamin, w oparciu którego odbywał się konkurs - zerknijcie na starą stronę konkursową.
UWAGA:
Wszystkie dema konkursowe są dostępne w QuakeToys. Dla zapominalskich podaję dokładną lokalizację: ftp://ftp.pk.edu.pl/pub/games/id/quaketoys/demos/konkurs2/. Zapraszamy!



RooS
(pomysł, regulamin, nieziemska cierpliwość i szantażowanie sponsorów)

Q signYoonioR
(patronat, tekst i HTML, podziw dla zwycięzców, szacunek dla pokonanych, pogarda dla oszustów)


Page layout, design & contents © Copyright 1996-1997 Piotr Marek, Jr. i Kamil Ruszkowski.